طالبان در غور: گزارش عفو بین الملل درست نیست

در پی نشر گزارش سازمان عفو بین‌الملل درباره جست‌وجو و سپس کشته شدن شش عضو یک خانواده در ولسوالی لعل‌و‌سرجنگل غور، طالبان در این ولایت این گزارش را دور از حقیقت دانستند.

محمد مرادی

به گزارش کابل۲۴، طالبان در غور روز جمعه، ۲۵ سنبله، گزارش سازمان عفو بین‌الملل در مورد جست‌وجو و سپس کشتن شش عضو یک خانواده را رد کرده و گفته‌اند که جزای «بغاوت‌گر» مرگ است.

عبدالواحد حماس، سخنگوی والی طالبان در غور، با نشر توییتی گفته‌ است: «کسانی که قتل محمد مرادی و همراهانش را عمدی می‌دانند در تهیه گزارش دقیق نبوده‌اند.»

حماس در این توییت افزوده است که محمد مرادی در برابر طالبان تا آخر جنگید و در جریان جنگ کشته شد.

عفو بین‌الملل روز پنج‌شنبه، ۲۴ سنبله، نتایج تحقیقش درباره کشته‌ شدن شش تن از هزاره‌های غور توسط طالبان را منتشر کرد.

در ادامه این گزارش آمده که طالبان چهار مرد را در یک عملیات شبانه و در پی جست‌وجوی یک مقام امنیتی پیشین بازداشت و اعدام کرده‌اند.

اخیرا گزارش های متعددی از سوی سازمانسازمان‌های حقوق بشری منبی بر جنایت جنگی توسط طالبان در نقاط مختلف افغانستان منتشر شده‌است.

اخیرا در پی تیرباران کردن اسرای جنگی جبهه مقاومت توسط طالبان نیز سازمان های حقوق بشری نسبت به جنگ جنگی در پنجشیر ابر از نگرانی کردند.

در چند روز گذشته نوار ویدئویی در شبکه های اجتماعی نشر شده‌است که نشان می‌دهد چندین اسیر جنگی وابسته به جبهه مقاومت در پنجشیر توسط طالبان تیرباران می‌شود.

یوناما در کابل با ابراز نگرانی از نقض حقوق بشر در پنجشیر ابراز نگرانی کرده‌است.

این نوار ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی با واکنش های تند کاربران نیز روبرو شده‌است.

بااین حال، طالبان در باره اتفاقات جنگ پنجشیر واکنشی نشان نداده‌اند.

در مواردی بسیاری گزارش شده است که نیروهای طالبان تعدادی از نیروهای ارتش حکومت سابق را شکنجه و به قتل می‌رسانند اما این گزازش ها از سوی طالبان تایید یا رد نشده است.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *