شاهزاده هری می‌گوید ۲۵ نفر را در افغانستان کشته است

شاهزاده هری، عضو خاندان پادشاهی بریتانیا می‌گوید که ۲۵ نفر را در جریان دومین ماموریت خود در افغانستان کشته است.

به گزارش کابل۲۴ به نقل از اندیپندینت، شاهزاده هری در کتابی خود نوشته که در هنگام کشتن این ۲۵ نفر به آنهاه نه به عنوان “مردم” بلکه به عنوان “مهره‌های شطرنج” فکر می‌کرده است.

او خلبان چرخبال آپاچی بود و در شش ماموریت نظامی علیه طالبان پرواز کرد که منجر به “قتل جان انسان‌ها” شد، چیزی که به گفته روزنامه اندیپندینت، برای شاهزاده هری مایه افتخار و شرم نیست.

شاهزاده هری دوبار در افغانستان ماموریت انجام داده است. بار اول در سال ۲۰۰۸ و بار دیگر در سال ۲۰۱۳. او در پایگاه بسشن، مرکز نیروهای بریتانیایی در هلمند وظیفه انجام داده است.

اندیپندینت می‌نویسد این اولین‌بار است که این مرد ۳۸ ساله و عضوی خاندان شاهی می‌گوید که چه تعداد جنگجویان طالبان را در طول خدمت سربازی خود کشته است.

شاهزاده هری گفته است که سربازان معمولاً نمی‌دانند چند دشمن را کشته‌اند، اما “در دوران آپاچی‌ها و لپ‌تاپ‌ها” او می‌توانست “با دقت” بگوید که چند نفر را کشته است.

شاهزاده همچنین در زندگی‌نامه خود ادعا می‌کند که برادرش ویلیام و شاهدخت کیت او را تشویق کردند تا لباس سرباز نازی بپوشد – اتفاقی که او آن را “یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات زندگی” خود می‌نامد.

شاهزاده هری به مدت ۱۰ سال در ارتش بریتانیا خدمت کرد و به درجه کاپیتان رسید و دو سفر برای ماموریت نظامی به افغانستان داشته‌است.

او قبل از ترک افغانستان گفته بود احساس گناه می‌کنم.

هری گفت، او از اینکه پس از افشای هویتش توسط یک مجله استرالیایی افغانستان را در سال 2008 ترک کرد، احساس گناه می کند.

 هری گفت:- “من دیگر نمی توانستم با سربازان باقی بمانم به خاطر که آنها به خاطر من در معرض خطر بیشتری قرار می گرفتند”.

هری 32 ساله گفت:- “این یک امر بود و من در این کار هیچ اختیاری نداشتم، و از این که سربازانم را ترک کردم، احساس گناه می‌کنم و این یک تصمیم بسیار مشکل بود که من در آن زمان گرفتم”.

شاهزاده هری در افغانستان

هری در زمان خدمتش در ارتش بریتانیا دوبار در افغانستان وظیفه اجرا کرده است.

او در سخنرانی سیدنی خود گفت، سفر به افغانستان و کمک به زخمی ها و خانواده های آنها در زندگی او تغییرات بزرگی ایجاد کرده و اثر آنها ماندگار است.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *