سفیر روسیه: کار در کابل مثل خط اول جنگ است

سفیر روسیه در افغانستان می‌گوید که کار در کابل آسان نیست، چون شرایط مانند خط مقدم جنگ است.

به گزارش کابل۲۴؛ دیمیتری ژیرنوف توضیح داد: «شما باید مراقب امنیت خود باشید. از وسایل نقلیه زرهی، کلاه ایمنی و زره بدن استفاده کنید. خود دیپلمات‌ها پشت یک حصار بلند با سیم خاردار زندگی می‌کنند.»

او در گفتگو با شبکه تلویزیونی زوزدای روسیه گفت: دیپلمات‌های غربی بارها به من اعتراف کرده‌اند که وقتی در شهر می‌روند، احساس می‌کنند زیر اسلحه هستند.

سفیر روسیه افزود: «دیپلمات‌ها باید اساسا در شرایط خط مقدم کار کنند.»

این دیپلمات در عین حال گفت که روسیه می‌خواهد افغانستان را از بی‌ثباتی نجات دهد؛ «اکنون تماس با مقامات جدید برقرار شده است.»

این اظهارات در حالیست که سفارت روسیه در کابل چندی پیش مورد حمله قرار گرفت و دو دیپلمات ارشد آن کشته شدند.

مسئولیت این حمله را داعش بر عهده گرفت.

در همین حال دو روز بلومبرگ به نقل از مقامات سازمان ملل گزارش داد که داعش سفارت‌های چین، هند و ایران را در افغانستان تهدید کرده است.

 این رسانه، از قول مقامات سازمان ملل گفته‌اند که داعش با این تهدید سعی می‌کند طالبان را از کشورهایی که متحد دیپلوماتیک طالبان به حساب می‌روند، منزوی کند.

به گزارش بلومبرگ، تهدید داعش علیه سفارت‌خانه‌ها در کابل بخشی از یافته‌های گزارش سازمان ملل است.

هرچند داعش سفارت روسیه تهدید نکرده‌است اما مرگبار چندی قبل در ورودی سفارت روسیه در کابل با واکنش‌های های زیادی مواجه شد.

سفارت روسیه حتی در زمان سقوط کابل تعطیل نشد.

روسیه تا حالا چندین نشست امنيتي برای افغانستان گرفته است که در چند مورد طالبان دعوت نشده‌است.

 

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *