طالبان: مرسل نبی‌زاده، توسط محافظش کشته شده‌است

سخنگوی فرماندهی پولیس طالبان در کابل می‌گوید مرسل نبی‌زاده، عضو پیشین مجلس نمایندگان و اسماعیل، محافظش «به دست یکی دیگر از محافظانش کشته شده است.»

به گزارش کابل۲۴؛ خالد زدران سخنگوی پولیس کابل می‌گوید متهم به قتل مرسل نبی‌زاده، فردی به نام «مالیار» است که «در نتیجه یک عملیات کشفی دستگیر شده و به جرم خود اعتراف کرده است.»

آقای زدران گفت تحقیقات برای کشف زوایای جدید و عوامل بیشتر قتل جریان دارد.

مرسل نبی‌زاده، عضو پیشین مجلس نمایندگان افغانستان شب یک‌شنبه، ۲۵ جدی در خانه‌اش در حوزه ۱۱ کابل در منطقه «احمدشاه بابا مینه» به ضرب گلوله کشته شد.

در این حادثه یک محافظ خانم نبی‌زاده همراه خودش جان باخته و یک برادر او نیز زخمی شده بود.

قتل خانم نبی زاده با واکنش‌های زیادی روبرو شد.

دو مقام ارشد امریکا برای افغانستان قتل اخیر مرسل نبی زاده عضو ولسی جرگه حکومت سابق افغانستان را محکوم کردند.

او اولین عضو زن ولسی جرگه حکومت مخلوع افغانستان است که بعد از برگشت طالبان به قدرت کشته شد.

توماس ویست نماینده خاص امریکا برای افغانستان در تویت ناوقت روز دوشنبه خود به بازماندگان مرسل نبی زاده عضو سابق ولسی جرگه ابراز همدردی کرد .

وی نوشت که افغان ها بخاطر درگذشت خانم نبی زاده سوگوار اند و او را یک زن شجاع خواند که برای مردم خود دلیرانه صدا بلند می کرد.

آقای ویست می افزاید که افغان ها یک مدافع و الگوی خود را از دست دادند.

وی خواستار تحقیقات جدی در این قضیه وشناسایی عاملان آن شد.

پیش از این کارین دیکر شارژدافیر سفارت امریکا برای افغانستان که از دوحه کار می‌کند٬ قتل خانم نبی زاده را یک ضایعه غم انگیز خوانده محکوم کرد.

خانم دیکر به بازماندگان وی تسلیت گفته ابراز امیدواری کرد که خانواده خانم نبی زاده به عدالت دسترسی داشته باشند وعاملان این اقدام احمقانه پاسخگو قرار داده شوند.

  • سازمان عفو بین الملل نیز قتل خانم نبی زاده را محکوم کرده بود خواستار پیگیری این قضیه شده بود.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *