این ۱۱ زن خطرناک امارات را بشناسید

گروهی از زنان اماراتی در دبی عضو یک تیم نیروهای ویژه سوات هستند که برای محافظت از افراد مشهور لیست A که از امارات بازدید می‌کنند انتخاب شده اند.

به گزارش کابل۲۴؛ این تیم نیرو‌های ویژه سوات تمام زنانه دبی است. برای تقویت تمرکز و استقامت خود، آن‌ها در حال مقابله با مسیر‌هایی با موانع سخت هستند.

سوات (SWAT) سرواژه‌ای برای «Special Weapons And Tactics» که به معنای «سلاح‌ها و تاکتیک‌های ویژه» است، می‌باشد.

جنرال سپهبد عبدالله خلیفه المری – فرمانده کل پولیس دبی – تأکید کرد که به داشتن نیروهای زن جاه‌طلب و مشتاق به تسلط بر زمینه‌های تخصصی پولیسی افتخار می‌کند.

او گفت: افسران زن ما با تسلط بر تخصص‌ها و رشته‌هایی که پیش از این در اختیار مردان بود، هنجارشکنی می‌کنند.

وی افزود: زنان همواره در تمام بخش‌های پولیس دبی حضوری فعال داشته و نقش خود را بخوبی ایفا کرده‌اند

المری با حضور در جمع نیروهای زن سوات، از آنها به خاطر کسب نتایج درخشان در پنجمین دوره مسابقات قهرمانی تیم‌های تخصصی پلیس دبی که در Al-Rowayya شهر دبی برگزار شد، تشکر و قدردانی کرد.

اعضای تیم سوات

وظایف تیم سوات شامل: مقابله با مجرمان به شدت مسلح، انجام عملیات نجات گروگان و مقابله با تروریسم، بازداشت‌های با خطر بالا و ورود به ساختمان‌های زرهی یا سنگر شده‌است

جوخه زنان ضد تروریستی امارات؛ از آزادی گروگان تا محافظت از افراد مشهور

ستوان لطیفه السلمان بخشی از تیم ۱۱ نفره اماراتی است. آن‌ها از زمانی که این گروه در سپتامبر شکل گرفت هر روز تمرینات خود را انجام می‌دادند.

لطیفه می‌گوید زمانی که برای اولین بار به والدینم گفتم که به تیم SWAT ملحق خواهم شد، مادرم با این ایده مخالف بود، او بسیار ترسیده بود، به خصوص که این کار به سرعت، دقت و تیراندازی نیاز دارد، اما من توانستم او را متقاعد کنم.

بسیاری از مردم شهر‌های حاشیه خلیج فارس از زنانی که در این زمینه کار می‌کنند بیزار هستند.

با این حال، پدر لطیفه، ابراهیم حسین السلمان می‌گوید که می‌دانست شغل پلیس دبی برای او مناسب است.

وی گفت: این تصمیمی که او گرفت تعجب آور نبود، زیرا من طبیعت لطیفه را می‌شناسم و او چیز‌های جدید و ماجراجویی را دوست دارد. پیوستن زنان به سرویس امنیتی برای ما چیز جدیدی بود.

لطیفه هم گفت: چیزی که در من تغییر کرد این است که اعتماد به نفس بیشتری دارم و احساس می‌کنم هر کاری می‌توانم انجام دهم، اگر می‌خواهید از برج پایین بیایم، می‌توانم یا از برج خلیفه بالا بروم، آماده هستم. اکنون اعتماد به نفس بیشتری دارم.

این افسران آموزش دیده سوات در تیم ملی فوتبال بازی کرده اند، قهرمانان جیو جیتسو هستند، تیراندازان تیزبین هستند، می‌توانند گروگان‌ها را نجات دهند و برای محافظت از افراد مشهور لیست A که از امارات بازدید می‌کنند انتخاب شده اند.

 

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *