حمله شدید زرداری به عمران‌ خان

بلاول بوتو زرداری؛ وزیر خارجه پاکستان می‌گوید که نخست‌وزیر پیشین این کشور هزاران تروریست را از افغانستان در مناطق قبایلی پاکستان اسکان داده است.

به گزارش کابل۲۴؛ بلاول بوتو زرداری در سخنرانی در مجلس گفت تروریسم که با فداکاری ارتش، پولیس و مردم پاکستان از بین رفته بود توسط عمران خان دوباره زنده شد.

آقای زرداری روز چهارشنبه در مجلس پاکستان، عمران خان را مسئول بحران‌های اقتصادی کنونی و موج جدید تروریسم در پاکستان دانست.

پاکستان در یک سال اخیر شاهد مرگبارترین حملات تروریستی بوده‌است که مسوولیت اکثر آن‌را طالبان پاکستانی بر عهده گرفته‌‌است.

بلاول بوتو زرداری گفت که عمران خان هزاران تروریست و افراط گرا را که در افغانستان زندگی می کردند بازگردانده و آنها را در مناطق قبایلی ادغام شده اسکان داده است.

عمران خان بارها در باره اینکه به طالبان پاکستانی مسکن و امکانات زندگی فراهم شود طرح‌های را ارائه کرده‌است.

عمران خان پارسال گفته بود که دو مقام نظامی و قضایی که دستیارش را به بازداشتگاه کشانده و شکنجه کرده بودند را «نخواهد بخشید» و علیه آنان اقدام قانونی خواهد کرد.

همچنین رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان با اتهامات دیگری در پیوند با دریافت هدایای خارجی و پنهان کردن دارایی‌هایش از فروش آنها روبه‌روست.

در جلسه روز چهارشنبه دادگاه عالی، عمران خان حضور نداشت و دادستان رجا رضوان عباسی با درخواست او برای معافیت از حضور امروز مخالفت کرد.

دادستان استدلال کرد که عمران خان غایب است و قرار وثیقه باید به غیرقابل وثیقه تبدیل شود.

در طول جلسه، وکلای آقای خان درخواست کردند که حکم بازداشت وی به قید وثیقه به دلیل این که او با تهدیدات امنیتی رو‌به‌رو بوده با وثیقه حفظ شود.

دادگاه عالی اسلام‌آباد در با صدور حکم بازداشت رئیس حزب تحریک انصاف به او دستور داد تا در تاریخ ۱۸ اپریل در مقابل دادگاه حاضر شود.

پاکستان با شدیدترین بحران مالی و اقتصادی دست به گریبان است.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *