شرکت داروسازی سینوفارما با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون دالری در قندهار افتتاح شد

یک شرکت بزرگ داروسازی موسوم به «سینوفارما» به ارزش ۵۰ میلیون دالر در شهر قندهار در جنوب کشور افتتاح شد.

به گزارش کابل۲۴؛ مراسم افتتاح این شرکت داروسازی عصر روز گذشته (دوشنبه، ۱۵ جوزا) در شهر قندهار با حضور شماری از مقام‌های محلی برگزار شد.

محمدسعید صدیقی، رییس شرکت داروسازی سینوفارما در این مراسم گفت که این شرکت با سرمایه‌گذاری ۷۱ تاجر ایجاد شده است.

او افزود که این شرکت در هر بخش کاری هشت‌ساعته‌ی خود قادر به تولید پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تابلت، دو میلیون کپسول و بین ۶۰ تا ۹۰ هزار بوتل شربت خواهد بود.

به‌گفته‌ی آقای صدیقی، داروهای تولیدی این شرکت در تمام افغانستان قیمت تعیین‌شده و مشخص خواهد داشت.

عبدالباری عمر، رییس اداره‌‌ی ملی تنظیم غذا و داروی افغانستان، در مراسم افتتاح این شرکت گفت در حال حاضر شش شرکت داروسازی در کشور فعال است که ۲۵ درصد نیاز کشور به دارو را تأمین می‌کنند.

به‌گفته‌ی آقای عمر، شهروندان افغانستان سالانه یک میلیارد دالر را برای خرید دارو مصرف می‌کنند که بیشتر آن بی‌کیفیت است.

او افزود که همچنین شهروندان افغانستان سالانه ۳۰۰ میلیون دالر را برای درمان در خارج از کشور مصرف می‌کنند.

رییس اداره‌ی تنظیم غذا و داروی کشور گفته است که براساس بررسی سازمان بهداشت جهانی، شهروندان افغانستان ۷۰ درصد از درآمد خود را صرف خرید دارو و درمان بیماران می‌کنند.

او گفته است که اگر زمینه‌ی تولید داروی باکیفیت در کشور فراهم شود، شهروندان افغانستان به بیرون از کشور برای درمان نخواهند رفت.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی ا.ا.ا این شرکت را «فابریکه‌ی ملی» و «مهم‌ترین شرکت معیاری و بزرگ تولید دارو» خوانده است و گفته است که کیفیت داروهای تولیدی این شرکت از ۹۸ تا ۱۰۲ درصد خواهد بود.

سخنگوی ا.ا.ا گفته است که این شرکت داروسازی در ۸۴ کشور جهان ثبت است و پاسخ‌گوی اکثر نیازهای شهروندان افغانستان به دارو است.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *