قندوز؛ بالاآمدن آب یک نهر ۳۵ خانه را تخریب کرد

بالاآمدن سطح آب یک نهر در ولسوالی امام‌صاحب ولایت قندوز، ۳۵ خانه‌ی مسکونی را تخریب کرده‌ و ۱۵۰ خانواده را مجبور به ترک خانه‌های‌شان کرده‌ است.

به گزارش کابل۲۴؛ باشندگان روستای «الف بیردی» و «نو‌آباد» ولسوالی امام‌صاحب امروز (چهارشنبه، ۱۱ اسد) گفته‌اند که آب نهر «شاه روان» طی چند روز گذشته بالا آمده و به داخل خانه‌های آنان سرازیر شده است.

باشندگان روستای «الف بیردی» و «نو‌آباد» ولسوالی امام‌صاحب امروز گفته‌اند که آب نهر «شاه روان» طی چند روز گذشته بالا آمده و به داخل خانه‌های آنان سرازیر شده است، آنان می‌گویند که تمام وسایل‌شان زیر آب مانده و فقط توانسته‌اند خود را نجات دهند

آنان می‌گویند که تمام وسایل‌شان زیر آب مانده و فقط توانسته‌اند خود را نجات دهند.

گل‌محمد، یکی از باشندگان ولسوالی امام‌صاحب می‌گوید که چند روز شده در هوای گرم و فضای باز بدون هیچ‌گونه امکاناتی زندگی می‌کنند.

او افزوده است: «در اثر زیادشدن آب دند که برای شالی برنج استفاده می‌شد، نهر شکست کرده و بالای خانه‌های مردم سرازیر شده است.»

تاج محمد دیگر سکنه این منطقه گفت، مردم اینجا فقط یک سرپناه گلی دارند که آن را هم خشم طبیعت از مردم گرفت حالا چه باید کنیم؟

در عین حال مسئولان اداره‌ی مبارزه با حوادث طبیعی قندوز می‌گویند که در پی سرازیرشدن آب در منطقه‌ی نوآباد ولسوالی امام‌صاحب، ۲۳ خانه‌ی مسکونی کاملا تخریب شده‌اند.

شفیع‌الله جواد، رییس مبارزه با حوادث قندوز گفته است که تیم‌های سروی آنان به هدف کمک‌رسانی به این منطقه رفته‌اند و تصمیم دارند به آسیب‌دیدگان خیمه و مواد خوراکی کمک کنند.

این در حالی است که در یک هفته‌‌ی اخیر سرازيرشدن سیلاب در بخش‌های مختلف کشور تلفات جانی و خسارات مالی زیادی به مردم وارد کرده است.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *