اوکراین موشک‌های دوربرد “اسکالپ” را از فرانسه دریافت کرد

رئیس جمهور اوکراین از دریافت موشک‌های دوربرد اسکالپ فرانسه خبر داد.

به گزارش کابل‌۲۴، به نقل از اینترفاکس، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین روز (یکشنبه) در کانال تلگرامی خود نوشت که کشورش موشک‌های دوربرد اسکالپ را از فرانسه دریافت کرده است.

پیشتر، «سباستین لکورنو»، وزیر دفاع فرانسه گفته بود که پاریس با انتقال موشک‌های دوربرد اسکالپ به اوکراین به شرط عدم استفاده در خاک روسیه موافقت کرده است.

وی توضیح داد: این موشک‌ها که برد کلی آنها 250 کیلومتر است، می‌توانند مستقیما نقاط پشت خط دفاعی روسیه را مورد اصابت قرار دهند.

این موشک ها مشابه Storm Shadow هستند که قبلاً توسط بریتانیا به کی یف عرضه شده است.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: ارسال موشک های اسکالپ توسط فرانسه به اوکراین گام دیگری در جهت تشدید درگیری است.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.
وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین “با آتش بازی می کنند”.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *