افتتاح هشت حلقه چاه نفت جدید در قشقری سرپل

دفتر معاونیت اقتصادی رییس‌الوزرا از افتتاح هشت حلقه چاه نفت جدید در قشقری سرپل خبر داده‌ است.

به گزارش کابل‌۲۴؛ دفتر ملا عبدالغنی برادر، روز سه‌شنبه، ۷ قوس، در صفحه اجتماعی ایکس نوشته که با حفاری و فعال نمودن هشت حلقه چاه جدید، سطح استخراج روزانه‌ میدان نفتی قشقری سرپل نیز به ۸۰۰ متر مکعب افزایش یافته است.

در همین حال، وزارت معادن و پترولیم اعلام کرده که تعداد چاه‌های فعال نفتی در سرپل به ١٧ حلقه چاه رسیده است.

این وزارت با نشر خبرنامه‌ای گفته که قرار است در آینده‌ نزدیک به تعداد ۱۰ حلقه چاه جدید نیز حفاری گردد و با فعالیت آن‌ها استخراج نفت نیز افزایش خواهد یافت.

پیش از این، مقام‌های محلی گفته بودند که میزان استخراج نفت از چاه‌های نفتی قشقری در سرپل از ۶۵۰ تُن در روز به ۹۰۰ تُن افزایش یافته است.

گفتنی است که استخراج میدان نفتی  قشقری سرپل و سایر میادین نفتی حوزه‌ دریایی آمو در جوزجان و فاریاب به شرکت چینی موسوم به «گاز و پترولیوم شین‌جیانگ در آسیای مرکزی» واگذار شده‌است و میعاد این قرارداد ۲۵ سال است.

توافق‌نامه اکتشاف و استخراج نفت در اطراف رودخانه آمو در شمال افغنستان در 5 ژانویه میان ا.ا.ا و شرکت چینی (CAPEIC) امضا شد.

قرارداد مشابهی با یک شرکت چینی در دولت قبلی افغانستان امضا شد، ولی به دلیل مشکلات گوناگون این پروژه‌ها عملی نشد.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *