ملاحسن آخوند: ناتو و امریکا را شکست دادیم

همزمان با سه‌ سالگی به قدرت رسیدن امارت اسلامی، ملاحسن آخون می‌گوید که باید خسارات جنگ گذشته را جبران کنند.

کابل ۲۴: ملا حسن آخوند؛ نخست‌وزیر امروز سه‌شنبه، ۲۳ اسد در پیامی به مناسبت سومین سال بازگشت امارت اسلامی به‌قدرت، گفته که مسئولیت جبران خسارات جنگ‌های گذشته به عهده ا.ا است.

ملاحسن آخوند گفته که «باید با اخلاص و جدیت کامل، متوجه مسئولیت‌های خویش باشیم.»

با خروج اشرف غنی از کابل، امارت اسلامی سه سال پیش در ۲۴ اسد وارد کابل شدند و برای دومین بار قدرت را بدست گرفتند. ا.ا ۲۴ اسد را روز «فتح» نام‌گذاری کرده و تعطیل عمومی اعلام کرده است.

ملا حسن آخوند در بیانیه‌ای گفت که این ا.ا نیروهای ناتو و امریکا را شکست داده است.

ملا حسن آخوند جنگ ۲۰ ساله را «جهاد» خواند و گفت این نبرد «در تاریخ اسلام باب افتخار» است. او افزوده است که نسل‌های آینده از این جنگ پند و عبرت و از این مبارزه الهام خواهند گرفت.

او گفته است «شکست امریکا در افغانستان به معنی غلبه ایمان و معنویت بر مادیت است.»

او با اشاره به جنگ افغانستان در دو دهه گذشته گفت که با تسلط ا.ا بر افغانستان وظیفه طالبان به پایان نرسیده است.

او افزود: «اکنون مسئولیت استحکام نظام اسلامی، آبادی کشور و حفاظت از سر و مال و عزت هموطنان و مسئولیت جبران خسارات جنگ‌های گذشته به دوش ما می باشد. باید با اخلاص و جدیت کامل، متوجه مسئولیت‌های خویش باشیم.»

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *