آلمان به اخراج پناهجویان افغان به ازبکستان ادامه می‌دهد

نانسی فایزر؛ وزیر داخله آلمان که همراه با اولاف شولتز؛ صدراعظم این کشور به ازبکستان سفر کرده‌است اعلام کرد که کشورش پروازهای بیشتری را برای اخراج افغان‌هایی با سابقه مجرمانه از این کشور برنامه‌ریزی کرده‌است.

کابل ۲۴: خانم فایزر روز یکشنبه، ۲۵ سنبله در شهر سمرقند ازبکستان از برنامه‌ریزی این پروازها خبر داد؛ اما مشخص نکرد که آیا ازبکستان در این زمینه با آلمان همکاری می‌کند یا خیر.

او افزود که آلمان خواهد دید که کدام کشورها در این زمینه همکاری خواهند کرد.

نخست‌وزیر آلمان نیز پس از دیدار با شوکت میرضیایف؛ رییس جمهور ازبکستان گفت که توافقنامه‌‌هایی میان دو کشور در زمینهٔ مهاجرت امضا شده‌است.

شولتز به پرسش خبرنگاران در این مورد پاسخ نداد که آیا توافقنامه‌های امضا شده میان آلمان و ازبکستان در برگیرنده آن‌عده از مهاجران افغان نیز می‌شود که به دلیل ارتکاب جرایم باید از آلمان اخراج شوند.

او گفت: «البته که گفتگوهای سری در مورد همکاری در عرصه‌های متعدد صورت گرفته است».

نخست‌وزیر آلمان گفت که کشورش توافقنامه‌ای را با تاشکند امضا کرده‌است که بر اساس آن کارگران ماهر ازبکستانی زمینه کار در آلمان پیدا کنند.

اولاف شولتز قرار است بعد از ازبکستان به قزاقستان، بزرگترین اقتصاد منطقه برود و در اجلاس پنج کشور عضو اتحاد جماهیر شوروی سابق، (قرقیزستان، ترکمنستان، تاجیکستان، ازبکستان و قزاقستان) که امروز دوشنبه و فردا سه‌شنبه برگزار می‌شود، شرکت کند.

سفر نخست‌وزیر آلمان به آسیای میانه و امضای توافقنامه‌های مهاجرتی در حالی است که اخیراً آلمان روند اخراج مهاجران افغان را که سابقه مجرمانه دارند، آغاز کرده‌است. در اولین دور این روند دست‌کم ۲۸ مهاجر افغان از آلمان اخراج شده و به افغانستان فرستاده شدند.

 

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *