اینترنت استارلینک برای اولین در خطوط هوایی قطر

خطوط هوایی قطر دو روز پیش برای اولین بار یک بویینگ ۷۷۷ این شرکت را به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک متصل کرد تا به این ترتیب راه را برای عصر جدیدی از اتصال در طول پرواز در سراسر ناوگان خود هموار کند.

کابل ۲۴: برای به نمایش گذاشتن این نقطه عطف، مدیر عامل این خط هوایی درحالی که در ارتفاع ۳۵ هزار پایی از دوحه به لندن پرواز می‌کرد با ایلان ماسک مالک استارلینک تماس تصویری برقرار کرد.

شرکت هواپیمایی قطر با صدور بیانیه‌ای گفته که همه ناوگان ۷۷۷ خود را تا سال آینده میلادی به اینترنت استارلینک وصل خواهد کرد و استفاده از این خدمات برای مسافران رایگان خواهد بود.

قطر ایرویز اولین شرکت هواپیمایی در خاورمیانه و شمال آفریقا است که چنین فناوری پیشرفته‌ ارتباطی را به مسافران خودش ارائه می‌دهد.

شبکه استارلینک، که شرکت اسپیس‌اکس متعلق به ایلان ماسک آن را طراحی و راه‌اندازی کرده است، یک مجموعه ماهواره‌ای است که برای ارائه اینترنت پهن‌باند پرسرعت و کم‌تاخیر در سراسر جهان، به‌ویژه در مناطق دورافتاده و کم‌برخوردار، راه‌ افتاده‌است.

البته شرکت هواپیمایی قطر نخستین خط هوایی نیست که اینترنت رایگان را در طول پرواز به مسافران خود ارائه می‌دهد. پیش از این برخی از شرکت‌های دیگر از عرضه چین خدماتی به مسافران خبر داده بودند.

اینترنت در پرواز امارات و سنگاپور نیز  از ماه می سال ۲۰۲۳ میلادی ارتقا داده شد و در نتیجه تجربه بهتری را برای مسافران تمام پروازها فارغ از کیفیت شان رقم زد.

جدیدترین تغییرات و به‌روزرسانی‌ها حاکی از آن هستند که مسافران اکنون می‌توانند از ارسال پیام رایگان در اپلیکیشن لذت ببرند. این سرویس پیشرفته، برای اعضای امارات اسکای‌واردز ثبت‌نامی بدون دردسر و رایگان دارد.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *