اولین زن عراقی مستری (مکانیک) موتر

یک زن عراقی که در حومه پایتخت عراق به ویژه در منطقه پل دیالی زندگی می‌کند، پس از انتخاب حرفه ای که همسالانش قبلاً در آن کار نکرده بودند، خبرساز شده است.

میسون حسن ۳۸ ساله پس از کار در کارگاه‌های مختلف تعمیر موتر در بغداد پایتخت عراق، تصمیم گرفت کارگاه خود را افتتاح کند.

به گزارش کابل۲۴، ، میسون حسن در گفتگو با رویترز گفت: ماهیت کار من این است که موتر را تعمیر می‌کنم و در حال حاضر کارگاه مراقبت از موتر دارم. پولیش و نانو و تعویض روغن یعنی مراقبت کامل از موتر و کار من ادامه دارد.

وی در مورد میزان علاقه مشتریان به کارگاهش گفت: اول من را نمی‌شناختند ولی حالا، چون می‌بینند زنی در زمینه موتر کار می‌کند استقبال می‌کنند و خیالشان راحت است.

میسون از نوجوانی با کمک پدرش وارد کار مستری شده است. او توضیح داد: از ۱۴ سالگی این کار را شروع کردم، تعمیر موتر را نزد پدرم شروع کردم، بعد از آن پدرم به من یاد داد که موتور خشک کنم، اولین موتوری که شروع به کار کردم یک ماشین جاپانی با خشک کردن و تعمیر آن بود.

در این زمینه، یکی از مشتریان، سندس علی، گفت که از برخورد با زنی مانند او برای تعمیر موتر خود احساس راحتی می‌کند.

این مشتری افزود: او زنی است که ما می‌توانیم با او ارتباط برقرار کنیم.

پس از فوت پدرش، میسون مسئولیت تامین درآمد خانواده اش را بر عهده گرفت. این مستری موتر می‌گوید که بیش از نیمی از مشتریانش زن هستند. او امیدوار است بتواند این کارگاه را برای اشتغال بیشتر زنان و ارائه خدمات به مشتریان بیشتر توسعه دهد.

وی ادامه داد: آرزوی من در آینده این است که کارگاهی بزرگتر از این داشته باشم و دستان زحمتکش به ویژه بانوان را در آغوش بگیرم چرا که ما زنانی داریم که قادر به تعمیر موتر و به انجام موتر با پولیش و نانو و این‌ چیزها هستند.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *