پایان یک درگیری طولانی در کابل؛ یک نیروی زن طالبان کشته شد

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان می‌گوید که چهار عضو داعش در عملیات نیروهای طالبان بر یک مخفي گاه گروه داعش در منطقه‌ای کارته سخی شهر کابل کشته شدند و یک تن آنان بازداشت شده است.
به گزارش کابل۲۴، درگیری میان نیروهای طالبان و افراد مسلح در ساحه کارته سخی، از مربوطات ناحیه سوم شهر کابل که ظهر امروز چهارشنبه ۱۲ اسد آغاز شده بود ساعت پیش پایان یافت.

این درگیری که چندین ساعت ادامه داشت و به گفته‌ی ساکنان محل، از سلاح سبک و سنگین استفاده شد.

خالد زدران، سخنگوی فرماندهی امنیه‌ طالبان در کابل می‌گوید که نیروهای این گروه بر خانه‌ای که مخفی‌گاه «افراد شریر» بود، عملیات انجام داده‌ و شماری از آنان را کشته‌اند و یک نفر نیز بازداشت شده است.

زدران افزود که در این درگیری دو نیروی پولیس طالبان به‌شمول یک پولیس زن کشته و چهار نفر دیگر این نیروها زخمی شده‌اند.

او گفته است که عملیات نیروهای طالبان با دقت انجام شده و به غیرنظامیان تلفات وارد نشده است.

زدران درباره‌ی آنچه که «افراد شریر» گفته توضیح نداده است و گفته که این افراد اهداف غیرنظامی را در برخی مناطق کشور از جمله کابل هدف قرار می‌دادند و به سزای اعمال شان رسیدند.

در همین حال ذبیح الله مجاهد می‌گوید که این افراد قصد داشتند عزاداران شیعه را در غرب کابل مورد حمله قرار دهند.

در چند سال اخیر شیعیان عمدتا از سوی افراد گروه تروریستی داعش مورد حمله‌های خونین قرار گرفته اند.

بعد از بد به قدرت رسیدن طالبان گروه داعش در چندین نقطه کشور چندین حمله مرگبار علیه شیعیان انجام داد که صدها کشته و هزاران زخمی بر جای گذاشت.

طالبان اما بارها گفته اند که داعش در افغانستان شکست خورده‌اند.

هفته قبل ضمیر کابلوف نماینده روسیه در امور افغانستان به رسانه ها گفته بود که طبق برآورد دولت روسیه پس از حضور طالبان در قدرت، حضور نیروهای داعش در افغانستان سه برابر شده‌است.

 

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *