آغاز تحقیقات پنتاگون درباره نحوه خروج‌ امریکا از افغانستان

رسانه‌های امریکایی به نقل از پنتاگون (وزارت دفاع) این کشور گزارش داده‌اند که روند بررسی خروج این کشور از افغانستان آغاز شده‌است.
این رسانه‌ها به نقل از بیانیه پنتاگون که امروز چهارشنبه، ۱۷ قوس منتشر شده، گفته‌اند که تیم بررسی نحوه خروج نیروهای امریکایی از افغانستان از یک هفته به‌ این‌سو، بررسی‌هایش را در این مورد آغاز کرده‌است.

طبق معلومات پنتاگون، این تیم که قبلا برای بررسی روند خروج امریکا از افغانستان ایجاد شده، قرار است روی موارد بعد از خروج امریکا در ۳۰ آگست‌ سال جاری تحقیق کند.

راب لودویک؛ سخنگوی پنتاگون گفته که وزارت دفاع امریکا متعهد است آنچه را در افغانستان اتفاق افتاده درک کند.

او افزوده‌است که به همین‌ دلیل پنتاگون روند خروج از افغانستان را بررسی می‌کند.

سخنگوی پنتاگون مشخص نکرده که تحقیق این تیم بررسی، چقدر زمان را در بر خواهد گرفت؛ اما گفته‌است که این تیم هفته گذشته کارش را آغاز کرده‌است.

این در حالی ‌است که روند خروج نیروهای امریکایی از افغانستان بارها مورد انتقاد شماری از مقامات پیشین و کنونی امریکا قرار گرفته‌است.

پیش‌تر اداره بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان هم‌ روند خروج‌ امریکا از افغانستان را نامنسجم‌ خوانده و گفته‌است که خروج امریکا براساس زمان‌بندی غیرواقعی اتفاق افتاده‌است.

این در حالیست که سفیر پیشین امریکا در کابل به تازگی گفته است به مردم افغانستان خیانت کردیم.

خروج نیروهای امریکایی از افغانستان با انتقاد‌های گسترده در امریکا و جهان مواجه شد.

پس از خروج امریکا دولت پیشین افعانستان سقوط کرد و ارتش این کشور از هم پاشید و طالبان روی کار آمد‌.

با گذشت نزدیک ۴ ماه از قدرت گیری طالبان هنوز هیچ کشوری دولت طالبان را به رسمیت نشناخته است.

اقتصاد افغانستان از هم پاشیده و تورم و بیکاری به صورت بی‌سابقه افزایش یافته است.

بهای دالر در برابر پول ملی افعانستان بیش از صد برابر شده‌است. کمک‌های خارجی به مردم افغانستان ادامه دارد ولی این کمک‌ها از حجم فقر و بیکاری نکاسته‌است.

 

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *