۲۷ پناهجو در سواحل لیبیا غرق شدند

دست‌کم ۲۷ پناهجو که از سواحل شمال غرب لیبیا در تلاش برای رسیدن به اروپا بودند، در پی غرق شدن قایق، جان خود را از دست دادند.

به گزارش شبکه خبری «روسیا الیوم«، هلال احمر لیبیا اعلام کرد که در میان این پناهجویان نام دو کودک شیرخوار و یک زن نیز دیده می شود.

براساس گزارش این نهاد لیبیایی، این اجساد در نیمه شب شنبه و در دو محل جداگانه در شهر «الخمس» در شمال غرب لیبی یافته شده‌اند.

هلال احمر لیبیا همچنین از نجات سه پناهجوی دیگر خبر داد و گفت که جستجو برای یافتن پناهجویان دیگر همچنان ادامه دارد.

این نهاد لیبیایی تصاویری را منتشر کرد که مدعی است، اجساد پناهجویانی هستند که بر روی آب‌های دریای مدیترانه شناور هستند و اعضای هلال احمر لیبیا این اجساد را در کیسه‌های سیاه برای تدفین قرار داده‌اند.

به گفته هلال احمر لیبیا، مهاجران کشته شده به احتمال زیاد پس از غرق شدن قایق‌شان در سواحل این کشور جان باختند.

براساس گزارش سازمان بین المللی مهاجرت وابسته به سازمان ملل متحد، در سال ۲۰۲۱، حدود یکهزار و ۵۰۰ پناهجو به خاطر غرق شدن قایق و کشتی آنها در دریای مدیترانه غرق شده‌اند.

این سازمان همچنین اعلام کرده است که اوایل ماه جاری میلادی نیز بیش از یکصد و ۶۰ پناهجو به دنبال شکسته شدن دو قایق آنها در نزدیکی لیبی جان باخته‌اند.

از ۲۷ جسد پیدا شدۀ حادثه مانش ۲۶ نفر در فرانسه شناسایی شدند که شامل ۱۷ مرد و ۷ زن ۱۹ تا ۴۶ ساله، یک نوجوان ۱۶ و یک کودک ۷ ساله بودند. شانزده تن از این قربانیان شهروندان کرد عراقی بودند و علاوه بر آنها هویت یک شهروند ایران، سه اتیوپیایی، یک سومالیایی، چهار افغان و یک مصری نیز شناسایی شد.

بنا بر اعلام وزارت داخله فرانسه، تنها دو مرد، کرد عراقی و یک سودانی از این حادثه نجات یافتند و بر اساس شهادت آنها، هنگام شمارش قاچاقچیان، ۳۳ نفر سوار قایق شده بودند.

یکی از این بازماندگان نیز شهادت داد هنگامی که این قایق در خطر غرق شدن قرار داشته، مهاجران بطور مکرر با مقامات فرانسوی و انگلیسی تماس گرفته و درخواست کمک کرده‌اند که بی‌نتیجه بوده و به درخواست کمک آنها توجهی نشده است.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *