ارتش اسرائیل می‌گوید که فرمانده ستاد حزب الله را کشته‌است

ارتش اسرائیل روز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سهیل حسین حسینی، فرمانده ستاد مرکزی حزب الله لبنان را در یک حمله در منطقه بیروت از بین برد.

کابل ۲۴: روز دوشنبه، حزب الله مورد حمایت ایران اعلام کرد که یک پایگاه نظامی در جنوب حیفا را با موشک‌های “فادی 1” هدف قرار داده و حمله دیگری را به طبریه در 65 کیلومتری آن انجام داده‌است.

حزب‌الله بعداً اعلام کرد که مناطق شمال حیفا را نیز با موشک هدف قرار داده‌است. ارتش اسرائیل اعلام کرد که حدود 190 پرتابه روز دوشنبه وارد خاک این کشور شده‌است. حداقل 12 مجروح شد.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که نیروی هوایی در حال انجام بمباران گسترده اهداف حزب الله در جنوب لبنان و شرق لبنان و حومه جنوبی بیروت است.

دو سرباز اسرائیلی روز دوشنبه کشته شدند و تعداد کشته شدگان ارتش اسرائیل در داخل لبنان به 11 نفر رسید.

حملات هوایی اسرائیل 1.2 میلیون نفر را در لبنان آواره کرده‌است.

نیروهای اسرائیلی هشداری به زبان عربی به ساحل‌نشینان و استفاده‌کنندگان از قایق صادر کردند تا از یک امتداد سواحل لبنان اجتناب کنند و گفتند که به زودی از دریا عملیات علیه حزب‌الله را آغاز خواهند کرد.

وزارت صحت لبنان از کشته شدن ده ها نفر از جمله 10 آتش نشان در حمله هوایی به ساختمان شهرداری در منطقه مرزی خبر داد.

حدود 2000 لبنانی از زمانی که حزب الله یک سال پیش در همبستگی با حماس شروع به تیراندازی به سمت اسرائیل کرد، کشته شده اند که بیشتر آنها در چند هفته گذشته کشته شده اند.

ارتش اسرائیل عملیات زمینی خود در لبنان را “محلی، محدود و هدفمند” توصیف کرده است، اما از هفته گذشته به طور پیوسته در مقیاس آن افزایش یافته‌است.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *