طالبان در سراسر کشور مدرسه دینی می‌سازند

مولوی نورالله منیر؛ سرپرست وزارت معارف طالبان می‌گوید که در ولایت‌ها مدارس بزرگ و در ولسوالی‌ها ۳ تا ۱۰ مدرسه دینی خرد می‌سازند.

به گزارش کابل۲۴، مولوی نورالله منیر؛ سرپرست وزارت معارف طالبان که امروز یک‌شنبه ۴ ثور، به منظور ارزیابی وضعیت آموزش به ولایت لوگر رفته‌بود از ساخت یک مدرسه بزرگ در هر ولایت و ۳ تا ۱۰ مدرسه دینی خرد و کوچک در هر ولسوالی سخن گفته است.

وی همچنین گفته است که آن‌ها اراده دارند تا پس از این تمام مدارس دینی خصوصی به‌شکل رسمی ثبت و راجستر شوند تا برای آنان مواد غذایی و معاش پرداخت شود.

این مقام طالبان این اظهارات را در پیوند به مدارس دینی در حالی ابراز کرده که در پیوند به مکتب‌های دخترانه و پسرانه افغانستان و رشد ظرفیت‌های این نهاد‌ها چیزی نمی‌گوید.

وزیر معارف طالبان قبلا در ولایت پنجشیر نیز اعلام کرده‌بود که مدرسه‌های دینی را در این ولایت گسترش خواهد داد.

این در حالی ا‌ست که همه نیروهای طالبان در مدارس دینی پاکستان آموزش دیده‌اند. مشخص نیست که هدف از توسعه مدارس دینی در ولایات و ولسوالی‌ها چیست و آیا این اقدام منجر به توسعه تفکر افراط در کشور خواهد شد یا خیر.
در همین حال، بعد از به قدرت رسیدن مجدد طالبان در کشور، دولت طالبان با توجه به جذب نیروی طالبان در بدنه نظام، دولت به کارمند مسلکی نیازمند است.
نبود نیروی متخصص در ادارات دولتی یکی از جدی ترین چالش حکومت داری در افغانستان محسوب می‌شود.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *