امریکا به عربستان ۳۰۰ موشک پاتریوت می‌فروشد

وزارت خارجه امریکا سه‌شنبه 11 اسد از موافقت ایالات متحده با فروش 300 فروند موشک پاتریوت به سعودی خبر داد.

به گزارش کابل۲۴، همزمان با آن ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا «سنتکام» نیز از برگزاری رزمایش‌ نظامی مشترک با پادشاهی عربی سعودی خبر داد.

به گفته وزارت خارجه امریکا قرارداد فروش تسلیحاتی پیش‌رو با سعودی به‌منظور ارتقای امنیت شریکی است که نیروی ثبات سیاسی به‌شمار می‌رود و به این کشور امکان می‌دهد با چالش‌های کنونی و در آینده مقابله کند.

بنا به اعلام ستاد فرماندهی مرکزی امریکا هدف از انجام این رزمایش نظامی مشترک مقابله با تهدیدهای منطقه‌ای احتمالی عنوان شده است.

مقامات واشینگتن هدف از امضای توافق پیش‌رو با سعودی را بهبود امنیت شریکی دانستند که به گفته آنها نیروی ثبات سیاسی به شمار می‌رود.

واشینگتن درباره قرارداد فروش موشک‌های پاتریوت به سعودی گفت که شامل پشتیبانی فنی، مهندسی و خدمات لجستیک و همچنین سامانه‌های تست، قطعات یدکی و انتقال و برنامه‌های آموزشی می‌شود.

به بنا به اعلام امریکا این قرارداد فروش پاتریوت با هدف محافظت از سعودی و منطقه در برابر تهدیدات صورت می‌گیرد.

وزارت خارجه امریکا تاکید کرد که قرارداد پیش‌رو سعودی را قادر خواهد ساخت تا با چالش‌های کنونی و در آینده مقابله کند.

وزارت خارجه امریکا از موافقت واشینگتن با قرارداد مورد انتظار برای فروش تسلیحات به امارات متحده عربی نیز خبر داد که شامل سامانه‌های موشکی تاد می‌شود.

در همین راستا وزارت خارجه امریکا امارات را شریک حیاتی ایالات متحده در جهت حفظ ثبات سیاسی و اقتصادی منطقه خاورمیانه دانست.

روابط امریکا و عربستان پس از روی کارآمدن بایدن در کاخ سفید و بر سر قتل خاشقچی در ترکیه به سردی گرایده‌است.

اخیرادسفر بایدن به عربستان که بخش عمده آن تقاضای عرضه نفت بیشتر به بازار بود هم توسط عربستان رد شد.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *